RAW: Budinca de ciocolata cu seminte de chia si lapte de caju


Nici eu, nici voi, n-am ajuns sa gatim din obligatie. Cand faci ceva de placere cauti sa NU repeti experientele, ci sa incerci gusturi noi. Aceasta e prima mea intalnire cu semintele de chia. Radu a facut misto: Seminte de Hyundai nu aveau? I-am dat peste nas cu grafia: Chia, nu Kia!
Apoi cu budinca: manca si nu zicea nimic. La final a zis doar atat: Efectul asta de budinca aerata cum l-ai obtinut in casa? 
Nu e e niciun truc: semintele de chia se maresc de 10 ori si dau, natural, acest efect. Sunt convinsa ca barbatii au zambit :)
Nici nu stiu la ce categorie sa o pun. Ceva dulce sau ceva mai satios? Le indeplineste pe ambele :) Poate fi servita atat seara ca si cina usoara sau dimineata la mic dejun. 


Si pentru aceasta reteta am pus cu o seara inainte o ceasca de caju la inmuiat (130g). Acum, doar le-am scurs de apa in care au stat peste noapte si le-am pus in blender. Peste caju am turnat 2 cesti de apa plata si am mixat vreo 2-3 min pana am obtinut un lapte cremos. Am oprit blenderul si am mai adaugat peste lapte: 2 linguri de cacao, 3 linguri de miere de albine, 1/2 lingurita vanilie macinata, 1/2 lingurita scortisoara si foarte foarte putina sare. Am mixat iar vreo 2-3 min. Frumos lapte nu? Asa... cremos ciocolatiu :) Am turnat minunatia de lapte peste semintele de chia (cam 1/3 ceasca de seminte), evident intr-un bol separat sau o casoleta cu capac. Am amestecat usor sa nu ramana nicio samanta nepatrunsa :) Stiu, in faza asta nu arata deloc a budinca :)) dar semintele de chia se maresc aproape de 10 ori. 


Recomandat era sa o tin toata noaptea la frigider dar cum eu nu am avut atata rabdare iar pofta era de nestapanit, totusi am reusit sa tin budinca 3 ore la frigider. Special am facut si laptele de caju. Merg demential impreuna. Puteti adauga capsuni si feliute de banana. Deliciu? Nu.. e prea putin spus. Inca nu-mi vine cuvantul potrivit sa descriu gustul lor. Revin. :))


 ! Despre semintele de chia:
Semintele de chia sunt foarte bogate in acizi grasi omega 3 si antioxidanti.
Au un procent ridicat de fibra, calciu, fosfor, magneziu, mangan, fier, zinc.
Semintele de chia pot fi adaugate in salate, sandviciuri, supe, in cerealele pe care le mancati dimineata cu lapte sau pot fi consumate cu iaurt. Pot fi amestecate in shake-uri sau smoothie-uri.

 ! Despre caju:
Original din America de sud, caju este acum raspandit si crescut in multe alte tari cu climat tropical. Cea mai mare tara exportatoare de caju este defapt Nigeria, urmata de India si Coasta de fildes. Alunele caju au proprietati nutritive valoroase si sunt bogate in elemente esentiale precum cupru, mangan, triptofan, magneziu, fosfor.
Acestea au un continut foarte bogat de grasimi polisaturate si monosaturate, care sunt foarte bune pentru organism. Citeste toate beneficiile aici.

Sursa: aici