Budincă de chia cu pudră proteică, cafea și banană prăjită


Din combinații ciudate nimeresc câteodată cele mai gustoase surprize! :) Mi-a ieșit o senzație de budincă, așa că m-am hotărât să o împart cu voi! Este ideală pentru micul dejun. Mai ales că are și cafea... ;)

  pentru două porții uriașe  
 (cele două borcănașe din poză au 0.5l fiecare)
100ml cafea făcută la espressor sau ibric (puteți folosi și decaf)
500ml lapte de migdale
2 linguri rase cu cacao
3 linguri cu sirop de arțar sau miere
2 linguri cu pudră proteică cu aromă de vanilie (eu am folosit Day & Night Casein)
8 linguri rase cu semințe de chia

  pentru topping:  
2-3 banane mari, feliate
scorțișoară
sirop de arțat sau miere
puțin ulei de cocos (să prăjim banana)


Într-o carafă mare (sau bol măricel) puneți pe rând toate ingredientele de mai sus: cafeaua, laptele, cacao, îndulcitorul și pudra proteică. Amestecați cu un tel până se dizolvă bine pudra. După ce s-au combinat frumos, adăugați semințele de chia. Amestecați iar foarte bine. Momentan budinca este într-o stare destul de lichidă :) Nu vă speriați. Băgați-o la frigider pentru 4-6 ore. În acest timp semințele de chia se vor hidrata, iar budinca o să se îngroașe într-un fel... delicios :D


Cu puțin timp înainte să scoateți budinca de la frigider, încingeți o tigaie cu puțin ulei de cocos și prăjiți feliile de banană pe ambele părți până se rumenesc. Vreo 4-5 minute.


Scoateți budinca de la frigider și așezați-o frumos în pahare sau borcănașe. Un strat de budincă, un strat de banane prăjite și tot așa :) Deasupra puneți câteva felii de banană, scorțișoară și puțin sirop de arțar sau miere.


Nu pot să vă redau în cuvinte cât este de gustoasă! Mă gândesc să o folosesc și ca desert. Mai surprind prietenii când vin pe la noi.


Știu că sunt foarte mulți oameni care nu au mâncat până acum bundincă cu semințe de chia. E păcat! Semințele de chia... chiar sunt pline de minerale, vitamine şi acizi graşi care ajută organismul. Poftă bună!